Zijn voorgevormde bh's steviger?

Bijna dagelijks hoor ik in onze winkel: ik wil graag een voorgevormde beha. Ik vraag vaak waarom dit zo is. "Omdat ik een lekkere stevige bh wil" is dan het antwoord.
Heb jij ook dat idee? Mis! Een voorgevormde bh is stevig, mits het gemaakt is van een kwalitatief goede stof. Maar steviger dan een gewone bh kun je niet altijd zeggen. Een bh met een driedelige cup van een goed merk kan steviger zijn.
Welke voordelen heeft een voorgevormde beha dan wel?
- vaak zijn deze bh's glad en naadloos. Als dat de opzet is dan zou ik inderdaad een voorgevormde beha kiezen. Een gladde naadloze beha drukt de borsten vaak wat naar buiten. De stof heeft er namelijk meer moeite mee om de borsten binnen boord te houden zeg maar. Voorgevormd maakt daardoor optisch slanker
- de tepels drukken niet door de stof. Om deze reden is de voorgevormde beha in het verleden ontwikkeld. Doordat de stof dikker is, zie je minder tekening van de tepels in de bovenkleding.

De voorgevormde beha is echt een hype. Als je glad en stevig wil zou ik het zeker adviseren. Maar overweeg ook eens een mooie kanten beha te passen die niet voorgevormd is. Je zult versteld zijn van het resultaat.