Suzanne testte voor ons de nieuwste sport-bh van het merk Anita.


Eind vorig jaar plaatsten wij een oproep voor een testmodel op onze Facebook pagina. De reacties waren eigenlijk ongekend groot. Iets wat wij niet hadden verwacht. Maar wel superleuk!
Wij hebben toen gekeken naar welke sportbh de tester altijd droeg, waar de sportbh bij gebruikt wordt en natuurlijk moest de tester in onze doelgroep vallen. Suzanne (44) werd daarbij uitgekozen. Zij droeg altijd de shock-absorber en is sportinstructrice bij Bent sports in Zevenaar. Zij heeft de bh drie maanden intensief gedragen en vorige week kregen wij haar bevindingen binnen. 

Merk: Anita                                                                                                                                     Modelnummer: 5537

1.        Hoeveel keer heb je de bh gedragen? In de periode van 7 december 2014 tot en met 29 januari 2015 heb ik de bh 16 keer gedragen.

2.       Bij welke sportactiviteit (en) is de bh gebruikt? Bij Tennis en Sh’bam (ik ben instructeur in deze sport). Sh’bam is een cardio dansworkout op muziek van ongeveer drie kwartier, waarin veel wordt gerend, gesprongen, gebounced en gehoptJ, de ultieme test voor deze bh. Sh’bam is een Les Mills programma.

3.       Hoe vaak is de bh gewassen? De bh is tot nu toe 16 keer gewassen en ziet er nog steeds goed uit.

4.       Is de bh gewassen in de machine of in de handwas? In de wasmachine.
a.       Bij machinewas: welk programma heb je gebruikt? De bh is gewassen met gelijke kleuren op 40 graden met een programma van 55 minuten.
b.      Bij handwas: hoe lang heeft de bh in het water gestaan? Nvt.

5.       Welk merk (sport)bh draag je gebruikelijk? Shock absorber als het een sportbh is en voor reguliere bh’s ben ik niet zo merkentrouw (draag graag Freya, Chantelle, Felina) al koop ik nooit bh’s bij winkels als Hunkemoller/Livera pasvorm niet best.

6.       Reduceert de bh de beweging genoeg? Ja dikke voldoende en trekt nergens.

7.       Geeft de bh de juiste vorm aan de borst? Ja, alleen net als bij alle andere sportbh’s zonder beugel worden de borsten na een tijdje bij elkaar geperst een sportbeha met beugel houdt de borsten beter gescheiden. Ik heb daar geen last van ik vind het er alleen mooier uitzien als de borsten gescheiden blijven iets minder een massief front.

8.       Is de bh makkelijk aan te krijgen? Dit is het enige minpuntje. Deze bh heeft alleen een lage rugsluiting, de bh moet over het hoofd worden aangetrokken en achterlangs worden dichtgemaakt. De eerste paar keer was dit een behoorlijke worsteling, na een paar keer ging het wel beter, ik ga er dus vanuit dat hier geldt ‘oefening baart kunst’.

9.       Hoe is het draagcomfort van deze bh? Super. Het naar mijn mening grootste voordeel is dat doordat er maar een sluiting is (ieder nadeel heeft zijn voordeelJ) het gewicht van je borsten wordt verplaatst naar de achterkant van je rug, waar je niets van voelt. Bij de shock absorber trekt het gewicht van je borsten op de bovenkant van je schouders richting je nek en krijg je striemen. Bij de bh van Anita geen striem te zien. Ook prima qua absorptievermogen.

10.   Wat vind je van het uiterlijk van deze bh? Het is een verademing dat er kleur bestaat in sportbeha’s voor grotere maten. Mooi.

11.   Zou je de bh dragen zonder een shirt erover heen? Nee, maar dat zou ik nooit doen met geen enkele bh is meer een persoonlijk ding.

12.   Deze bh kost 62.50. Welke prijs zou jij ervoor betalen? Ik ben gewend dit soort bedragen te betalen voor een sportbh dus deze prijs lijkt mij prima.

13.   Zou je de bh aanraden aan een vriendin? Absoluut en bij klanten en bij alle andere vrouwen die met totaal ‘verkeerde’ bh’s staan te sporten.

Eventuele opmerkingen: Ik ben blij dat ik deze ‘wedstrijd’ won en dat ik deze fijne bh heb mogen testen, aanwinst voor bij mijn sportkleding. Ik hoop op nog meer kleuren en misschien een optie met een beugel.